Forum On Educational Policy

The Forum On Educational Policy (information in German only) with the topic "Early Childhood Education" took place on 25th September in Berlin. The next Forum will take place on October 23th 2019.

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Events

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IAMO on 26.06.2019, 01:07 h
IAMO Forum 2019

IAMO Forum 2019 will deal with ?Small farms in transition: How to stimulate inclusive growth??. The event will take place in Halle (Saale), Germany, from 26 to 28 June 2019. ( more )

IAMO on 28.05.2019, 10:45 h
PhD Summer School in Agricultural Economics

As part of the Summer School in Agricultural Economics, a course on ?Scientific Writing for Agricultural Economists? will take place at the Kyiv School of Economics (KSE), Ukraine. The summer school is aimed at doctoral candidates. ( more )

IAMO on 22.05.2019, 01:13 h
Workshop on tensions between agriculture and society in Ukraine

A workshop entitled ?Agriculture and society: A multi-stakeholder dialogue for stable and sustainable development? (UaAgriDialog) for researchers, academics and representatives from practice, politics and civil society will take place in Zhytomyr, Ukraine. The event is organised by IAMO jointly with the Zhytomyr National Agroecological University and a Ukrainian association of young farmers. ( more )

IAMO on 13.05.2019, 04:47 h
International Bioeconomy Conference 2019

The ScienceCampus Halle ? plant-based bioeconomy and the Leading-Edge Cluster BioEconomy cordially invite you to the 8th International Bioeconomy Conference in Halle (Saale), Germany. The motto this year is ?Bio meets Economy ? Science meets Industry?. ( more )

DIE on 26.03.2019, 10:27 h
Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung

10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der DGfE
16. - 18. September
Fürstenberghaus, Domplatz 20-22, 48143 Münster
Der Wandel von und in Gesellschaften vollzieht sich in schnellem Tempo, und in allen gesellschaftlichen Subsystemen. Wir beobachten das In-Frage-Stellen demokratischer Grundlagen in vielen Nationalstaaten, die Zunahme politischen Unwissens und politischer Abstinenz, die Krise wohlfahrtsstaatlicher Sicherungssysteme, Flucht vor Krieg und Not, wachsende ökonomische Ungleichheit, um nur einige dieser Entwicklungen zu nennen. Ziel der Tagung ist es, Veränderungen in Gesellschaften als Anlass [...] ( more )

DIE on 26.02.2019, 12:03 h
Literalität und Teilhabe

AlphaDekade-Konferenz 2019
7. - 8. Mai
KOSMOS, Karl-Marx-Allee 131A, 10243 Berlin
Das Schwerpunktthema der diesjährigen AlphaDekade-Konferenz ist die Präsentation der Ergebnisse der LEO Studie 2018, die die Universität Hamburg im Auftrag des Bundesministeriums für Bildung und Forschung durchgeführt hat. Die Studie liefert neue Erkenntnisse über die Zahl der gering literalisierten Erwachsenen in Deutschland und beschreibt Alltagspraktiken in verschiedenen Lebensbereichen, die mit Lesen und Schreiben zusammenhängen. Weitere Informationen finden Sie unter: [...] ( more )

DIE on 26.02.2019, 01:54 h
Adult education research and practice between the welfare state and neoliberalism

ESREA 9th Triennial European Research Conference
19. - 22. September
Faculty of Philosophy, University of Belgrade, Serbia
The past two decades have been marked by fundamental changes in economy, politics and ideology, reshaping significantly the concepts and practice of adult education. The conference aims to explore what happens with adult education during this shift, how the post-modern world, marked by the neoliberal economies, the growing power of ICT and the privatisation of services, is influencing concepts, practices and research of adult education in its various fields. Further Information: www.aes.rs/esrea2019 ( more )

DIE on 26.02.2019, 01:42 h
Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future

ECER 2019
3. - 6. September
Universität Hamburg, Von-Melle-Park Campus, Edmund-Siemers-Allee 1, 20146 Hamburg
Our globalised, rapidly changing world is increasingly perceived as risky and unstable. Old certainties are questioned, leading to uncertainty and ambiguity regarding, for example, social cohesion, political stability and lasting peace. Such developments are of utmost relevance to education systems worldwide as they are responsible for providing learners with the skills and capacities to live and act under given social conditions. Given that these future conditions can hardly be predicted in the current era of risk, [...] ( more )

DIE on 12.02.2019, 11:50 h
THE DIGITAL TURN: Mediales Lernen in der wissenschaftlichen Weiterbildung

DGWF-Jahrestagung 2019
18. - 20. September
Universität Ulm, 89069 Ulm
Der digitale Wandel eröffnet Hochschulen neue Potenziale zur Entwicklung zeitgemäßer Lehr- und Lernformate. Er stellt einen tiefgreifenden Veränderungsprozess dar, da er Strukturen auf allen Ebenen betrifft:  digitale Trends in Wirtschaft und Gesellschaft prägen Erwartungen und Bedürfnisse von Weiterbildungsinteressierten bei ihrer Suche nach Qualifizierung und Kompetenz­erwerb. Damit verbunden ist eine ganzheitliche Betrachtungsweise: Digitalisierung meint mehr als alleinige Betrachtung von Lehr-Lern-Settings sondern [...] ( more )