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The next Forum On Educational Policy (information in German only) addresses the potential of education and the potential for education in the digital age and will take place on October 5th 2017 at Landesvertretung Baden-Württemberg in Berlin.

Foto (v.l.n.r): MNStudio/shutterstock.com, photodeti/123RF.com, auremar/123RF.com, Diego Cervo/shutterstock.com

Events

Find below the latest news (RSS feed) from our LERN Partners:

IAMO on 25.10.2017, 12:17 h
Workshop “Agricultural Policies in Russia: Insights from Economics and Political Economy”

IAMO and the All-Russian Institute for Agrarian Problems and Informatics (VIAPI) will organize a workshop entitled ?Agricultural Policies in Russia: Insights from Economics and Political Economy?. This event will take place on 25 October 2017 at the Moscow State University, Russia. ( more )

IAMO on 25.09.2017, 01:46 h
ANICANET Summer School 2017

Within the framework of the ANICANET project a Summer School entitled "Quantitative analysis of animal husbandry in Central Asia" will take place in Halle (Saale), Germany, from 25 to 29 September 2017. ( more )

IAMO on 18.09.2017, 08:43 h
ENHANCE Summer School 2017

Within the framework of the ENHANCE project a Summer School entitled "Policy Evaluation in Agriculture" will take place in Bucharest, Romania, from 18-22 September 2017. ( more )

IAMO on 24.08.2017, 10:49 h
Career paths after graduation – What do alumni say?

When you hand in your PhD, what comes next? Research, teaching or private sector? On 24 August 2017 (2:30 pm, IAMO lecture hall) three former IAMO PhD students will talk about their career paths after they had completed their PhD. The "IAMO Career Talk" is open to the public. ( more )

DIE on 17.08.2017, 11:38 h
Fachtagung: Intersektional forschen, Diversität (er)fassen.

Spannungsfelder der Bildungsforschung
10. November
Stiftung Universität Hildesheim
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DIE on 17.08.2017, 11:15 h
ASEM Conference: Lifelong Learning Policies and Adult Education Professionals

Contextual and Cross-Contextual Comparisons between Europe and Asia
16. - 17. Februar
Julius-Maximilian Universität Würzburg
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DIE on 01.08.2017, 02:30 h
Bildungspolitisches Forum 2017

Bildungspotenziale in Zeiten digitalen Wandesl
5. Oktober
Landesvertretung Baden-Württemberg, Tiergartenstr. 15, 10785 Berlin
„Bildungspotenziale in Zeiten digitalen Wandels“ – so lautet das Thema des diesjährigen Bildungspolitischen Forums, veranstaltet vom Leibniz-Forschungsverbund Bildungspotenziale. Die Veranstaltung findet am 5. Oktober in der Landesvertretung Baden-Württemberg in Berlin statt. Sie können sich ab sofort anmelden ( http://www.leibniz-bildungspotenziale.de/anmeldung.html ) und über das Programm ( http://www.leibniz-bildungspotenziale.de/forum.html ) informieren. ( more )

DIE on 25.07.2017, 02:07 h
Professionelles Handeln von Lehrenden in der Erwachsenen- und Weiterbildung anerkennen

Projekt GRETA zieht Bilanz
6. Oktober
Gustav-Stresemann-Institut (GSI), Langer Grabenweg 68, 53175 Bonn.
Das DIE hat gemeinsam mit acht Dachverbänden der Weiterbildung Grundlagen für eine Anerkennung von Kompetenzen Lehrender geschaffen, von denen Lehrende, aber auch Einrichtungen profitieren können. Kern des Forschungs- und Entwicklungsprojektes GRETA ist ein Kompetenzmodell, das alle grundlegenden Kompetenzen abbildet, die erforderlich sind, um gut lehren zu können. Darauf aufbauend wurde ein Instrument für Lehrende entwickelt, mit dem sie bereits erworbene Kompetenzen bilanzieren und [...] ( more )

DIE on 29.06.2017, 12:00 h
Jahrestagung der Sektion Erwachsenenbildung der DGfE

Beratung im Kontext lebenslangen Lernens: Konzepte, Organisation, Politik, Spannungsfelder
27.-29. September
Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg, Institut für Bildungswissenschaft
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DIE on 01.06.2017, 09:13 h
Enhancing digital competences in education and training

Erasmus+ Cross-sectoral Contact Seminar
17. - 20. September
Tallinn, Estonia
Digital technologies are key drivers of innovation, growth and job creation in the global world. Not everybody however, has the knowledge, skills and attitudes to be able to use digital technologies in a critical, collaborative and creative way. According to studies 1 30% of all Europeans are digitally illiterate (older people, less educated youth, lower income families, migrants, at risk of social exclusion, etc.). The lack of digital competence of a large part of the EU population has dramatic repercussions on their [...] ( more )